8 Ocak 2014 Çarşamba

Paralel Dünyalar - Ahmet Saatçioğlu


PARALEL DÜNYALAR
AHMET SAATÇİOĞLU
Esen Kitap
Mayıs 2013, 3. Baskı
164 Sayfa

AFD:
   Paralel Dünyalar'dan Ahmet Saatçioğlu'nun eşi Deniz Hanım'ın mail adresimizden bize ulaşıp hediye etmesiyle haberimiz oldu. Ben pek bilim kurgu okumadığım için kitabın adından dolayı bir tereddütte düştüm. Dünyalar arası savaşlar filan bekliyordum (bunlardan pek hazzetmem) fakat öyle bir konu değilmiş.

   Kitabı genel olarak beğendim, okurken hep neden bu kadar yakın gelecekte bulunan tarihlerden bahsedilmiş diye düşünüp durdum. (Olayların rengi 2014'ten itibaren değişmeye başlıyor.) Keşke en az bir 50 - 100 yıl sonradan bahsedilseymiş daha inandırıcı olurmuş diye düşünüyordum ama son bölümle anlamış oldum, neden bu kadar yakın tarihten bahsedildiğini.

    Dediğim gibi bilim kurgu pek okumamama rağmen hiç sıkılmadan okudum.Dünyada söz sahibi güçlü bir Türkiye hayali bile oldukça güzeldi. Fakat son bölüm... Son bölüm için ne desem az, son bölümün bana yaşattığı his gerçekten müthişti. 

    Kitapta tek gereksiz bulduğum nokta Deha'nın aşkları oldu, kitapla ve konuyla hiçbir bağlantısı olmayan bir aşk üçgenine neden yer verildiğini anlayamadım. Bu cümleyi yazdıktan sonra linkteki videoyu izledim ve cevabımı aldım :) (Videoyu izlerken dikkat, kitabı okumayanlar 7. dakikadan itibaren izlemesinler, kitabın büyüsünü bozmasınlar.) Söyleşiden öğrendiğim bir başka şey ise Paralel Dünyalar bir serinin ilk kitabı olarak düşünüldüğü, 3 kitaplık bir seri olacakmış. Merakla diğer kitapları da bekliyorum.

     Kitabı tavsiye eder miyim? Kesinlikle tavsiye ederim, bilim kurgudan hoşlanmıyor olsanız dahi sadece son bölüm için bile okunur diyorum. 


Kitabın Tanıtımından:
"Ölümsüzlüğün sırrı bulundu." 
-New York Post-, 20 Mayıs 2015

İnsanlığın gen haritasının çözüldüğünü ve ölümsüzlüğün artık mümkün olduğunu düşünün... Ancak insanların ölümsüz olabileceği bu dünya, yok olmak üzere...

"Japonlar, yaşamın devam edebilmesi için atmosfer küreleri yapmayı başardı." 
-Reuters-, 26 Ocak 2018

Mayaların kehaneti altı yıl sonra gerçek olsa ve dünyanın sonu gelse insanlar için yeni yaşam alanları kurulabilir mi? Bu yeni "dünyalarda" güneş yine aynı şekilde mi doğup batar?

"Dünyada gerçek denize sahip tek yer olan Diyarbakır Küresel Turizm Merkezi görkemli bir törenle açıldı." 
Milliyet, 1 Ocak 2020

Oksijensiz ortamlarda çalışabilecek araçların üretildiği, milyarlarca insanın Küre Kentlerde yaşadığı, Diyarbakır'ın dünyada denize sahip tek yer olduğu bir gelecek...

"Türkiye, Japonya ve İsviçre yeni bir birlik kurduklarını açıkladı." -Reuters-, 15 Mayıs 2019

Peki, bu "yeni dünya"nın süper güçlerinden biri Türkiye olsa, Avrupa Birliği'ne kesin üyelik tarihi alan ve üyeliği reddeden bir Türkiye... Az gelişmiş ülkelerin ilerlemesini, gelişmesini sağlayan bir Türkiye... Halkı dolandıran, milyonların parasını cebine indirenlerin ülkeyi terk ettiği bir Türkiye...

Paralel Dünyalar,Türkiye'nin ve dünyanın geleceğine dair "notlar"... Bir bilim kurgu romanı... Gerçek olabilir mi?



08.01.2014 tarihinde "Paralel Dünyalar"ı en uygun fiyatla satan kitap satış siteleri: 
HızlıAL: 9,37 TL
İdefix: 9,38 TL
Kabalcı: 9,38 TL
D&R: 9,49 TL
KitapYurdu: 9,63 TL
KitapSihirbazı 10,00 TL


Ahmet Saatçioğlu Hakkında:
filhakikat.net
    Kanıt, Hacı, Hepsi1, Sağır Oda ve Galip Derviş gibi dizilerin senaristliğini yapmış ve Senaryo Yazarlığı Derneği'nde Senaryo Yazarlığı eğitimleri vermektedir. Yazarımızın bir E-şiir kitabı Gölgen Düştü Kalbime ve bir de Paralel Dünyalar adlı kitabı vardır. 

Ahmet Saatçioğlu Twitter Hesabı: @ahmetsaatcioglu

2 yorum:

  1. Okunacaklar listeme alıyorum:)
    Bilim-kurgu sevmeyen bir okur bile beğendiyse, iyi bir şeyler var demektir bu kitapta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten okurken keyif aldığım bir kitap oldu.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...