26 Ağustos 2014 Salı

Teklifinizle İlgilenmiyorum - Başar Başarır

 TEKLİFİNİZLE İLGİLENMİYORUM
BAŞAR BAŞARIR
Can Yayınları
Ekim 2013, 1. Baskı
180 Sayfa

AFD:
    2014 Yunus Nadi Ödülü'nü öykü dalında alan Teklifinizle İlgilenmiyorum Başar Başarır'ın okuduğum ilk kitabı.

     Başar Başarır'ın  kalemini, mizahını sevdim. Farklı farklı konular, karakterler işlemiş Başar Başarır; yeri gelmiş aldatılmış bir kadının, yeri gelmiş Türk bürokrasinin kurbanı bir ilaç mümessilinin, yeri gelmiş bir devenin hikayesini anlatmış bizlere.

   Hikayeleri okurken gerçekten keyif aldım. Bazen "şu dedelerimizden duyabileceğimiz küfürlü deyimler, atasözleri  acaba fazla mı kullanılmış?" diye düşündüğüm de oldu fakat bu durum yine de kitabı sevmeme engel teşkil etmedi. Özellikle kitaptaki ilk öykü "Seher" ve Gezi olaylarının işlendiği son öykü "Hangi Şeyler" en sevdiğim öyküler oldu.

   Keyifle okuduğum bu kitaptan sonra Başar Başarır'ın bir diğer ödüllü kitabı; 2004 Sait Faik Hikaye Armağanı'nı kazanan "Getirin O Günleri Yakalım Bu Öyküleri" de tabii ki okuma listeme girimiş oldu.

Altı Çizilesi:
   - Bir ilişkinin en tehlikeli dönemi üçüncü ve yedinci yıllardır. Orayı geçtin mi tamam. 
   Gene bilmiş bilmiş anlatıyor Gülten. Öğlen yemeğinde beni esir aldı. Rüzgarlı alışveriş merkezinin en havalı, en modalı mekanındayız. Pahalı saatini takmış ama sağ bileğine takmış. Çünkü sol bileğindeki saat izi halkasını gururla taşıyor. Teknede ne kadar bronzlaştığının kanıtı o. Kalkıp gitmemek için kendimi zor tutuyorum. 

   Çocuklar uyudu. Şimdi bu balkonda kendimleyim. Boşlukla aramda demirden korkuluklar. Yarı belime kadar. Sözde beni engelleyen, koruyan, korkutan korkuluklar. Bir zıplamayla tepesine çıktığım. Bir ip cambazı gibi dengemi buluyorum. Özgürlük hoşuma gidiyor. İnsanlar yükseklikten korkmaz. İçlerinde kabaran aşağıya atlama arzusundan korkar.

     Gökdelenlerin camları açılmaz. Açılsa da en fazla otuz derece. Kimse atlamasın diye aşağıya. Ama bizim balkonumuz var, biz zenginiz. Biz her yerden atlayabiliriz.
Kitabın Tanıtımından:
   Sakin sakin kumandanın kırmızı düğmesine basıyorum. Susun, hepiniz susun lütfen. Ne halin varsa gör Cüneyt. Öpsün seni Zeki Müren.

   Küçük adımlarla balkona doğruyum... Bir sıçrayışta korkulukların tepesindeyim. En dengeli halimde. En güvenli. En ben. Yüzüme çarpan rüzgârın tatlı nefesinde nenemin kokusunu buluyorum. Kollarımı iki yana açıp Abdurrahman Efendi'nin çatısına doğru bırakıyorum gövdemi. 

   Biliyor musunuz, ben Seher'im.

  Öykücülüğümüzün "ele avuca sığmaz" kalemi Başar Başarır, Can Yayınları'nda. Başarır, cümlesi açık, kalemi tutuksuz yazarlardan; Türkçeyi gündelik dilin tüm alanlarına uzanacak, tüm renkleri kapsayacak biçimde kullanıyor. Bu nedenle, aklınıza gelebilecek her kesimden insan, bütün zenginliği ve cıvıltısıyla yer alıyor bu öykülerde. Teklifinizle İlgilenmiyorum, yaşamın insanı köşeye sıkıştırdığı, onun canını yaktığı her parçasına başkaldırıyor. İçerdiği mizaha, taşkın zekâsına ve akıcılığına bayılacaksınız.

26 Ağustos 2014 tarihinde "Teklifinizle İlgilenmiyorum"u en uygun fiyatla satan kitap satış siteleri:
İdefix 7,80 TL
Arkadaş 8,28 TL
PTTKitap 8,40 TL 
OkuOku 8,76 TL
KitapZen 8,88 TL
KitapYurdu 8,91 TL

cnnturk.com
Başar Başarır Hakkında:
   1970 yılında İstanbul’da doğdu. İstanbul Erkek Lisesi ve Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisliği'ni bitirdi. Ardından İngiliz Hükümeti'nden aldığı bir bursla yüksek lisansını Londra’da City University’de sosyoloji bölümünde, dijital iletişim alanında yaptı. Bir dönem CNN Türk ’te program müdürlüğü yaptı. İstanbul Bilgi ve Galatasaray üniversitelerinde "siyasal iletişim" başlığı altında dersler verdi.

  2004 Sait Faik Hikâye Armağanı'nı Getirin O Günleri Yakalım Bu Öyküleri adlı eseriyle alan Başarır 2014'te de Cumhuriyet Gazetesi tarafından düzenlenen 69. Yunus Nadi Ödülü'ne öykü dalında layık görülmüştür. Evli olan Başar Başarır bir kız çocuğu babasıdır.
Kaynak: Wikipedia

Başar Başarır Eserleri:
Kent Kitabı (1992) (Armoni)
Eski Şehrin Ayazı (1996) (Era Yayın)
Nedir Hayat (2000) (Dost Kitabevi)
Getirin O Günleri Yakalım Bu Öyküleri (Ekim 2003) (Doğan Kitap)
Çıktığınız Hevesle İniniz (Ekim 2004) (Doğan Kitap)
Bozuk Para 1 Lira, Yıllar Sonra Geri Dönen Sevgili (Mart 2005) (Doğan Kitap)
Düzenboz (Ekim 2012) (Geniş Kitaplık)
Teklifinizle İlgilenmiyorum (Ekim 2013) (Can Yayınları)
Bize Umut Gerek (Şubat 2014) (Can Yayınları)

4 yorum:

  1. Harika bir kitaptı! Sonunu tahmin edemediğim kısa kısa öykülerden oluşuyor :) Keşke yazar daha çok yazsaydı demiştim okuduktan sonra :)

    YanıtlaSil
  2. Hiç okumadım bu yazarı ama "Gökdelenlerin camları açılmaz. Açılsa da en fazla otuz derece. Kimse atlamasın diye aşağıya. Ama bizim balkonumuz var, biz zenginiz. Biz her yerden atlayabiliriz,"i okuyunca ilgimi çekti doğrusu. :))

    YanıtlaSil
  3. çok duyduğum , gördüğüm ama okuma fırsatı bulamadığım yazar :( bu arada fotoda harikalar var :)

    YanıtlaSil
  4. bu kitabı okudum herkeze tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...