22 Temmuz 2015 Çarşamba

Kaiken - Jean Christophe Grange

KAİKEN
Orjinal Adı: Kaiken
Çevirmen: Tankut GÖKÇE
Doğan Kitap
Temmuz 2013, 30. Baskı
384 Sayfa

AFD:
    Özellikle Kızıl Nehirler ve Leyleklerin Uçuşu ile hayran olmuştum Grange'e. Fakat Ölü Ruhlar Ormanı ve Koloni kitapları hakkında duyduklarım ve en sevdiğim yazarlardan biri olan Glenn Meade'i keşfetmemle, Grange benim açımdan biraz ikinci planda kaldı. Her kitabını merak etmeme rağmen elim bir türlü gitmedi diyebilirim. 

    Baş karakterimiz, saplantılı derecede bir Japonya aşığı olan Başkomiser Oliver Passan. Tabii böyle bir Japonya aşığının eşinin nereli olduğunu da tahmin etmek çok zor değildir herhalde. Kitap Oliver Passan'ın, hamile kadınlarının karınlarını yararak çıkardığı fetüsleri yakan sapık bir seri katili kovalamasıyla başlıyor. Passan katil olduğuna emin olduu kişiyi bir türlü suç üstü yapamıyor ve cinayetler sürüyor. 

  Passan sürekli katili kovalamasına rağmen, bir gün içinde her şey değişiyor ve kovalanan kendisi oluyor. Katil evine kadar girmiş ve açıkça Passan'ı ve ailesini tehdit etmeye başlamıştır. 

  Kitabın büyüsünü bozmamak adına daha fazla ayrıntıya girmiyorum. Fakat gerçekten kitapta çok güzel sürprizler var. Katili mi, olayları mı tahmin etmek zor bilemedim. Bana göre kitabın içeriği adına zorlama gelen birkaç yer dışında, kitabı oldukça sevdim. Polisiye okumayı özlemişim. Siz de farklı tarzda bir polisiye okumak isterseniz, öneririm.

  -Dikkat kitabın içeriği hakkında bilgi içerir-
  Oliver gibi güçlü bir karakterin, umulmadık cinayetleri çözen bir başkomiserin, Naoko'ya geçmişi hakkında neredeyse hiçbir şey sormaması, hatta çocuklarının doğumunda bile Naoko'nun tek başına ülkesine giderek doğum yapmasına izin vermesini çok saçma buldum. Grange, Oliver'ın ne kadar saplantılı bir Japonya aşığı olduğunu, Japonya'da bile artık dinlenmeyen müziklere, uygulanmayan geleneklere olan bağlılığını sürekli vurgulaması sırf bu yüzden diye düşünüyorum. Naoko'nun geleneklerine saygı duyduğundan eşinin kilometrelerce ötede yalnız başına doğum yapmasına izin vermesi kadar saçma bir şey olamaz. Hangi baba buna izin verebilir ve hangi başkomiser Japonya'da doğum yapmaya gidiyorum diyerek Amerika'da doğum yapan eşinin yalanlarını fark etmez.  Kitap maalesef burada benim için inandırıcılığını yitirdi

-"Kaiken"i buradan satın alabilirsiniz.-


Kitabın Tanıtımından: 
Doğan güneş karardığında,
Geçmiş, çıplak bir kılıç gibi keskinleştiğinde,
Japonya artık bir anı değil, kâbus olduğunda,
Kaikenin zamanı gelmiş demektir.


Jean-Christophe Grangé Hakkında:  15 Temmuz 1961’de Paris’te doğdu. Serbest gazeteci olarak çeşitli haber ajansları ve gazeteler için çalıştı. Leyleklerin Uçuşu adlı ilk romanı 1994'te yayımlandı. Bu kitap Fransa'da 450.000 adet sattı ve sekiz bölümlük bir TV dizisi haline getirildi. Yazarın ikinci eseri Türkiye baskısını Şubat 2001'de yapan ve 20 dile çevrilen Kızıl Nehirler'di. Roman beyazperdeye de taşındı. Grangé'ın üçüncü romanı Taş Meclisi, Eylül 2000'de piyasaya çıktı ve Fransa'da kısa sürede 150.000 adet sattı. 2006 yılında sinemaya uyarlandı.
    2001 yılında vizyonda yer bulan Vidocq filminin senaryosunu Pitof ile birlikte yazdı.2003 yılında Kurtlar İmparatorluğu'nu yayımladı. Grangé'ın bir yıl gibi kısa bir sürede kaleme aldığı Siyah Kan ise 2005'te yaptığı ilk baskısı ile raflardaki yerini aldı. Yazarın 2007 yılında yayımlanan eseri Şeytan Yemini sonraki kitabı Koloni 2009'da Türkiye'de satışa çıktı. Yazarın son kitabı Ölü Ruhlar Ormanı, 2010 yılında Türk okuyucularıyla buluştu. Bunların yanı sıra yazarın Zener'in Laneti isimli bir çizgi roman çalışması da bulunmaktadır.

Jean-Christophe Grangé Kitapları:
1. Leyleklerin Uçuşu - Doğan Kitap
2. Kızıl Nehirler - Doğan Kitap
3. Taş Meclisi - Doğan Kitap
4. Kurtlar İmparatorluğu - Doğan Kitap
5. Siyah Kan - Doğan Kitap
6. Şeytan Yemini - Doğan Kitap
7. Koloni - Doğan Kitap
8. Zener'in Laneti Serisi (Çizgi Roman)- Doğan Kitap
9. Ölü Ruhlar Ormanı - Doğan Kitap
10. Sisle Gelen Yolcu - Doğan Kitap
11. Kaiken - Doğan Kitap

3 yorum:

  1. Merhaba :) Nasılsınız Beyaz Kitaplık?
    Bir ben okuyamadım galiba bu kitabı.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederiz Afede biz iyiyiz, siz de iyisinizdir inşallah.
    Aslında Kaiken'i ilk çıktığında Kitap Kardeşliği ile okumuştum, geçen taslaklarda durduğunu fark edince şaşırdım. Biraz düzeltme yaparak yayınladım.

    YanıtlaSil
  3. Kitap kardeşliği ile beraber okunan güzel bir kitap... Ne güzel zamanlardı...
    Bende blog kurdum. Uzun zamandır sizin bir takipçiniz olarak bana da bir şans vermenizi isterim. Henüz zorlanıyorum ayarlar konusunda ama çabalıyorum.
    http://lucky-tap.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...